?

Log in

No account? Create an account
 
 
27 June 2005 @ 10:43 am
Sunday with my lil Angel!  
Yesterday, my sis and I took my niece, Gwen, for her day out! She pointed out to us that Griffin had had 2 days out with us and she hadn’t had any yet! LOL! She keeps track of everything! This happened because we took Griff to see ‘Revenge of the Sith’ and then ‘Batman Begins’, neither of which Gweni could see! So we were taking her to see “Madagascar”.



Anyhoo, we went and had lunch at a Chinese restaurant and then bought Gwen her ‘Snowcaps’ and went in to see the movie. The theatre was pretty crowded, but not too bad…lots of little ones. About ¾ of the way through the movie, sis noticed that Gwen was crying (she’s a silent crier)…when asked what was wrong, she just said that she “wanted to leave…NOW!”.
We left and finally found out that she was upset that all the little animals were being eaten! Well…this is true…there was a scene where these cute little animals were being eaten by snakes, predator birds and finally…an adorable duckling gets devoured by a huge crocodile! A few adults found this amusing, but I didn’t hear any children laughing! I actually found ‘Madagascar’ pretty boring (The only thing that amused me was 100 or so lemurs exclaiming “Oy Vey!”).
When we left the theatre, Gwen said, “Now, let’s go to the ‘Hello Kitty’ store!”. So we took her to the Hello Kitty store and Uncle Mark told her to pick out whatever she wanted! She was prancing around with her hand on her hip and she said, “Well…you KNOW…they DO have the very BEST bubble gum!”…so she got several packs of gum, a giant Hello Kitty pen, a Hello Kitty Sticker book, some Hello Kitty barrettes and, for her brother, a Penguin clipboard with paper and pen!
Next was an ice cream cone…and then home!
LOL…Next weekend we are doing one of her favorite things…driving to Ellicott City to look at antiques and then going to the Bagel Shoppe for Bagels and tea! *grin*



..
 
 
 
A.M.ultimategirl on June 27th, 2005 03:00 pm (UTC)
It's pretty disappointing that the movie was so upsetting for her. :( But hey, Hello Kitty loot! :)

Um, what are 'snowcaps'?
Mark: Pan Fairiesboywondermark on June 27th, 2005 04:15 pm (UTC)
LOL! Yeah...Gwen isn't a real movie buff anyhoo...so I don't think she minded...Hello Kitty made it all better! :)

Snowcaps...hmmm...I think they are also called Non-pareils!

They look like this...

http://www.govatoschocolates.com/images/non_pareils.jpg


..
A.M.ultimategirl on June 27th, 2005 04:21 pm (UTC)
Oh! They're pastilles with coconut! (that is coconut, right?)
Mark: guy Charlie orangeboywondermark on June 27th, 2005 06:03 pm (UTC)
Ummmm...no, not coconut...they are chocolate covered with these hard white candy beads.
A.M.ultimategirl on June 27th, 2005 06:33 pm (UTC)
White candy beads, got it! Blerg! I'm such a ditz lately! I couldn't quite tell from the picture.
Mark: gay Threeboywondermark on June 27th, 2005 06:55 pm (UTC)
You're NO ditz! It IS hard to tell from the pic! (BTW, I understand that some people buy a box of snowcaps and pour them into their popcorn! LOL!)
A.M.ultimategirl on June 27th, 2005 07:31 pm (UTC)
Hmmm, I like them both but I don't know if I would want to eat chocolate and popcorn at the same time. Although, it could be an interesting combination of textures and tastes... mmmmm... chocolate and popcorn...
Markboywondermark on June 27th, 2005 10:39 pm (UTC)
I've tried the mix...and I have to say...NOT BAD! :)
Jase: Cookingslavetopassion on June 27th, 2005 11:59 pm (UTC)
I know a girl who dumps a cup of jalapeno slices in her popcorn.

Extra large drink please!


A.M.ultimategirl on June 28th, 2005 01:17 am (UTC)
Eep! I like jalapeno, but that would be a bit much! Extra large drink, indeed!
Mark: Gollumboywondermark on June 28th, 2005 01:44 am (UTC)
AHHHHHHH! Could I have asbestos sauce with that?!
Treed1979a_trick_mind on June 27th, 2005 04:11 pm (UTC)
I am glad the trip to the hello kitty store rescvued the day.

You should try all the antique shops on Howard Ave. in Kennsington.
Mark: hobbit Samwiseboywondermark on June 27th, 2005 04:16 pm (UTC)
I think Tim mentioned that before! We'll have to check it out! Thanks, Rick! :)
.·:*¨¨* :·.Jeremy.·:*¨¨* :·.: beating heartprinceargon on June 27th, 2005 08:58 pm (UTC)
Why are so many children's movies so traumtizing??
I saw Herbie Reloaded last week and enjoyed it. It's rated G. Justin Long and Lindsay Lohan were VERY cute.
Awwwww "Uncle Mark"....
Mark: angel rainbowboywondermark on June 27th, 2005 10:46 pm (UTC)
Ooooooo...Herbie! Bet the kids would like that!
LOL...yeah...That's me..."Uncle Mark"! I kinda like it!
Mikemickey0801 on June 27th, 2005 10:05 pm (UTC)
Awww...Poor Gwenie!! I am glad she was better at the store! That's so funny you said she could have anything she wants...good things she's not spoiled! LOL (not like i'll be able to talk about that in a few years! lol)
Mark: as you wishboywondermark on June 27th, 2005 10:51 pm (UTC)
LOL! Oh...they are BOTH spoiled! Gwen just isn't old enough to go for the big items yet! :)
YOU will make a FANTASTIC Uncle, Pookie!
Jase: Heartslavetopassion on June 28th, 2005 12:17 am (UTC)
ooooo! Gwenni is a girl after my own heart! I love going antiquing and bagels and tea are nummy!

~smooches~ I love you!
Mark: Sugar Daddyboywondermark on June 28th, 2005 01:52 am (UTC)
I'd love to have you along! ~Hugs and kisses~